Thursday, August 27, 2009

novel pertama ku????

ni la novel yang pertama saya baca...kalau nk tahu saya dulu punya la benci kat novel. tak tau la nape..huhuhu, mungkin sebab kebanyakan novel nie cite pasal cinta-cinta jer kot...tp lepas nampak kawan umah saya baca novel nie saya jadi nak tau isinya, saya pun cuba-cuba baca dan terus je tertarik dengan novel nie.. mungkin sebab novel nie lain dari yang kawan saya baca sebelum ini... novel nie menceritakan tentang cinta kepada Allah, tu la sebabnya saya minat nak baca novel nie... WO AI NI ALLAH maksudnya "Aku Cinta Allah". lagipun yang membuatkan saya tertarik adalah disebabkan adanya unsur-unsur dakwah didalamnya.

"bagaimana rasanya hidup dalam kehampaan jiwa, rohani dan sosial? pada saat mencari tuhan. pada saat itu juga terasa tuhan meninggalkan kita sendiri, sendiri dalam masyarakat yang memandang sepi." itu kisah yang diperjuangkan dalam novel ini, kisah seorang gadis cina ateis , yang tidak tahu kemana hala hidupnya. namun pada saat kecelaruan itu dia mengerti bahawa kecelaruan itu bukan datang begitu sahaja pasti ada yang menciptanya, dan pasti ada sebabnya. dalam dia mencari punca kehidupan, akhirnya dia bertemu apa itu tuhan.
pada kawan-kawan saya cadangkan buku ini kerana ada didalamnya erti kehidupan dan jika kita membacanya pasti kita akan menanyakan kepada diri kita adakah kita mengenal Allah dengan mata hati kita? jika kita mengenal Allah dengan mata hati kita pasti kita akan mengerti bahawa Allah bersama kita...

0 comments:

Post a Comment

 

HIJRAH MENUJU ALLAH Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template